دیدار ندیمه سحر رئیس اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی با محترم عبدالطیف مراد والی ولایت کاپیسا

media_admin
یکشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۴:۶
tveta13

بانو ندیمه سحر رئیس اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی صبح امروز در دفتر کاری شان با محترم عبدالطیف مراد والی کاپیسا ملاقات نمود.

محترم عبدالطیف مراد مشکلات ولایت کاپیسا در قسمت کمبود تعمیر مکاتب و انستیتوت ها، کمبود تعمیر لیلیه، بازسازی تعمیر مراکز آموزشی، تجهیز شاپ های عملی انستیتوت ها، ارتقای سویه تحصیلی شاگردان و اساتید و همچنان تهیه کتب درسی را با رئیس اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی مطرح نمود.

بانو سحر ضمن قدردانی از محترم عبدالطیف مراد در قسمت شریک ساختن مشکلات آموزش های تخنیکی و مسلکی ولایت کاپیسا، تأکید نمود که اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در چارچوب اهداف استراتژیک خود به طور جدی در تلاش است تا این نیازمندی ها مرفوع گردد. وی افزود: چهار اصل اساسی استراتژی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی که عبارت از بهبود کیفیت، مشارکت همگانی، مدیریت سازمانی و آموزش های مادام العمر هستند، جزء آجندای ملی است و رهبری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در جهت تحقق این اهداف سعی جدی به خرچ میدهند.

بانو سحر با تأکید مبنی بر عمومی بودن مشکلات زیرساخت ها، ابراز امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۰ مالی بتواند این کمبودات را کاهش دهد. وی افزود: در قسمت رفع مشکلات زیرساخت ها و تجهیز مراکز آموزش های تخنیکی و مسلکی با اداره عملیاتی ریاست جمهوری تفاهم گردیده است و این چالش ها در سال ۱۴۰۰ حل خواهد شد. همچنان به مشکلِ تخصیص بودجه و تشکیل تمامی ولایات با همکاری وزارت محترم مالیه و کمیسیون محترم اصلاحات اداری و خدمات ملکی  پرداخته می شود که در آن سهم مشخص برای ولایت کاپیسا در نظر گرفته شده است.

بانو سحر تأکید کرد که اشتغالزایی برای فارغین، یکی از اولویت های بسیار مهمِ اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی می باشد؛ به همین دلیل با بیش از ۱۸ نهاد دولتی و غیر دولتی تفاهمنامه به امضاء رسیده است تا شاگردان بعد از فراغت عملاً شامل بازار کار شوند. همچنان در قسمت فراهم سازی زمینه تحصیلات عالی از طریق پوهنتون علوم کاربردی و برگزاری سیمینار ها و ورکشاپ ها، زمینه ارتقای ظرفیت و سویه تحصیلی در سال آینده مهیا خواهد شد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۴۸
Background image

ساحه سبز اکادمی اتومیخانیکی کابل دیزاین شد

مسئولان آمریت تعلیمات تخنیکی ولایت کابل می‌گوید که روند دیزاین وسروی ساحه سبز اکادمی اتومیخانیکی پایان یافته است. پیشتر این ساحه با همکاری وزارت دفاع هموار و همچنین مراسمی به مناسبت. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۴۶
Background image

قدردانی بزرگان و علمای کاپیسا از برنامه‌های اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی

شماری از بزرگان و علمای ولایت کاپیسا در مراسمی از برنامه‌های مراکز تعلیمات تخنیکی و مسکلی این ولایت تقدیر وحمایت نمودند. سخنرانان در این مراسم با اشاره براهمیت آموزش‌های تعلمیات تخنیکی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۴۴
Background image

ادامه برگزاری برنامه آموزش اداره و مدیریت برای مجاهدین در لوگر

مسئولان آمریت تعلیمات تخنیکی و مسلکی ولایت لوگر از ادامه برگزاری برنامه آموزش اداره و مدیریت برای مجاهدین در این ولایت خبر می‌دهند. آمر تخنیکی لوگر می‌گوید که به تازگی آموزش برنامه. . .

BACK TO NEWS