مولوی غلام حیدر شهامت: موتر ساخته‌شده در مرکز نوآوری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی به ملت افغانستان هویت بخشید

media_admin
پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۱ - ۱۵:۳۶
نمایشگاه

کنفرانس و نمایشگاه تحصیلی «تعلیم، مسلک و تحصیل» با حضور مولوی غلام حیدر شهامت، سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی و سایر مقامات ارشد امارت اسلامی افغانستان گشایش یافت.

این نمایشگاه توسط اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی، وزارت‌های معارف، تحصیلات عالی و حمایت سایر نهادها و ادارات برگزار شده است.

در مراسم گشایش این نمایشگاه، سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی سخنرانی کرد و درباره‎‌ی برنامه‌های این اداره صحبت نمود.

آقای شهامت با اشاره به اهمیت تخنیک و مسلکی گفت که که حضرت عمر (رض) فرموده که «انسان‌ها خلیفه‌های خداوند (ج) در روی زمین هستند تا این که کسب و کار مردم را رونق بدهند و مانع گرسنگی شوند.»

آقای شهامت اضافه کرد: «حضرت عمر (رض) می‌فرماید وقتی که یک آدم را می‌بینم و مورد پسند من قرار می‌گیرد، می‌پرسم آیا این فرد حرفه و مسلک دارد یا خیر. اگر بگوید نه از چشم من می‌افتد.»

سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی افزود که از مطالعه متون اسلامی هم می‌توان این را برداشت کرد که یکی از صداهایی که الله متعال دوست دارد، صدای چرخ نخ‌رسی است.

سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در ادامه گفت که این اداره یکی از نهادهای مهم آموزشی است که هدف آن فقرزدایی و تربیه منابع بشری ماهر و متخصص برای بازار کار است.

آقای شهامت در ادامه با اشاره به دستاوردهای اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی گفت که دستاورد بزرگ این اداره که ساخت موتر در مرکز نوآوری آن است که به ملت افغانستان هویت بخشید.

سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی علاوه کرد که این اداره هدف حمایت از جوانان مبتکر، برای اولین بار در کشور مرکز نوآوری ایجاد کرده است.

ایشان گفت که اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی برای افزایش دسترسی شهروندان به آموزش‌های حرفوی پلان دارد تا در سال جدید برنامه تحت عنوان «هم وطن بمان» تطبیق کند.

وی افزود که در این برنامه برای جوانان حرفه و اشتغال فراهم خواهد شد.

سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی همچنین گفت که این اداره برنامه دارد تا نصاب آموزشی این اداره را مطابق معیارهای جهانی عیار کند.

وی تصریح کرد که تاکنون تمام نصاب‌های بخش زراعت جمع‌آوری شده است.

در حاشیه مراسم، سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کرد.

در این نمایشگاه چندین غرفه از اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی و موتر ساخته‌شده در مرکز نوآوری این اداره به نمایش گذاشته شده است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۴:۱۵
Background image

برگزاری جلسه اصلاحی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی

جلسه اصلاحی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی با سخنرانی مفتی سید محسن سادات رئیس تحقیق برنامه‌ها و تضمین کیفیت اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی و همچنین اشتراک کارمندان این اداره برگزار شد.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۴:۴
Background image

آمرین تخنیکی ولایات گزارش جذب برنامه آموزش مجاهدین را ارایه کردند

الحاج مولوی غلام حیدر شهامت، سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در یک نشست آنلاین با آمرین تخنیکی ولایات دیدار و گفت‌وگو کرد. محور این نشست، ارایه گزارش پیرامون چگونگی جذب مجاهدین برای. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزش عملی برای محصلین درباره تأثیرات ادویه‌جات نباتی روی محیط زیست

محصلین رشته زراعت انستیتوت کثیرالرشتوی مرکز ولایت لغمان در جریان آموزش‌های عملی، پیرامون ادویه‌جات نباتی که برای محیط زیست مضر هستند، آموزش دیدند.

BACK TO NEWS