مراسم افتتاح مرکز نوآوری و نمایشگاه هنری در اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی برگزار شد

media_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۷/۲۶ - ۱۵:۲۳
نو آوری

مرکز نوآوری افغانستان در اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در مراسمی با حضور مقامات ا.ا.ا افتتاح شد. همزمان با برگزاری این مراسم، نمایشگاهی به مناسبت روز جهانی هنر برگزار شد.

در آغاز این مراسم مفتی فضل‌الرحمان فاضل، معاون مالی و اداری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی سخنرانی کرد و درباره اجندای مراسم صحبت نمود.

آقای فاضل گفت که با استقرار نظام اسلامی در افغانستان، کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

معاون مالی و اداری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی گفت که هدف این اداره تربیه نیروی بشری ماهر است.

فاضل

در ادامه مراسم، عرفان‌الله عرفان، رییس اداره تفسیر سخنرانی کرد و گفت که هدف ا.ا.ا خدمت برای مردم است. آقای عرفان گفت که این مسئولیت بر دوش اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی سپر شده، زیرا هدف این اداره تربیه نیروی بشری است.

آقای عرفان تأکید کرد که از برنامه‌های اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی باید حمایت شود.

عرفان الله عرفان

در این مراسم دلاور درمل، رییس تحقیق و توسعه برنامه‌های اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی و همکارش رضا احمدی، درباره‌ی هدف از ایجاد مرکز نوآوری پرزنتشن ارایه کردند.

 آقای احمدی درباره پروژه ساخت موتری که قرار است در نمایشگاه‌ جهانی به نمایش گذاشته شود، معلومات ارایه کرد. او خواستار حمایت دولت از این پروژه شد.

رضا احمدی

در ادامه مهاجر فراهی، معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ از اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی برای گشایش مرکز نوآوری ستایش کرد و گفت که ا.ا.ا از استعدادها حمایت می‌کند.

آقای فراهی تأکید کرد که باید جوانان و استعدادها مورد تشویق قرار گیرند.

فراهی

در اخیر برنامه مولوی غلام حیدر شهامت، سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی سخنرانی کرد و گفت که افغانستان باید از تمام عرصه‌ها مستقل باشد.

آقای شهامت گفت که «اگر نیرو برای اکتشاف و استخراج معادن خود نداشته باشیم، نمی‌توانیم مستقل باشیم».

ایشان افزود که کشور به جوانان خلاق نیز ضرورت دارد. سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی بر حمایت از جوانان تأکید کرد.

آقای شهامت با بیان این که اهداف اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی اشتغال‌زایی و فقر زدایی است، گفت که «فقر انسان را به کفر می‌کشاند».

سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در سخنرانی خود بر توجه به هنر اسلامی نیز تأکید کرد.

شهامت

در پایان مراسم، مهمانان و مقامات دولتی از نمایشگاه هنری بازدید کردند و همچنین نوار افتتاح مرکز نوآوری افغانستان توسط رییس دفتر ریاست الوزرا قطع شد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۵ - ۱۳:۲۷
Background image

برگزاری جلسه اصلاحی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی

جلسه اصلاحی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی با سخنرانی مولوی سید احمد مدرس و اشتراک کارمندان این اداره برگزار گردید. محترم مولوی سید احمد در این برنامه درسی، پیرامون اهمیت امربالمعروف ونهی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۵ - ۱۱:۲۵
Background image

جریان آموزش های عملی محصلین انستیتوت تخنیکی پروان در مورد لیول کاری

محصلین رشته ساختمانی انستیتوت تخنیکی ولایت پروان طی یک سیر علمی به مرکز این ولایت در مورد ساختمان و لیول کاری ساختمان به شکل عملی آموزش دیدند. استاد رهنما در جریان درس برای محصلین در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۵ - ۱۱:۵
Background image

برگزاری مسابقه سیرت النبیﷺ ازسوی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی

اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی به منظور تجلیل از میلاد پیغمبر بزرگ اسلام مسابقه سیرت النبی برگزار کرد. این برنامه در میان محصلین مراکز تعلیمات تخنیکی و مسلکی برگزار شد و در آن صدها تن. . .

BACK TO NEWS