یک هزار 445 شاگرد و محصل در مراکز تعلیمات تخنیکی و مسلکی پروان سرگرم آموزش هستند

media_admin
چهارشنبه ۱۴۰۱/۶/۲۳ - ۱۱:۱۵
Parwan

مولوی عبدالرشید حقانی، آمر تعلیمات تخنیکی و مسلکی ولایت پروان می‌گوید که یک هزار 445 شاگرد و محصل در لیسه‌های تخنیکی و انستیتوت‌های این ولایت سرگرم آموزش هستند. در سال جاری 279 نفر نیز از این مراکز فارغ شده‌اند.

او در کنفرانس گزارش‌دهی روئسا به رهبری مقام ولایت پروان گفت که مراکز تعلیمات تخنیکی و مسلکی در مرکز و ولسوالی‌های سیاه‌گرد، سیدخیل، جبل السراج، شینواری، بگرام و شیخ علی فعال اند.

در این مراکز رشته‌های زراعت، وترنری، کمپیوتر ساینس، اقتصاد، برق، ساختمانی، تخنیک موتر، خیاطی و تکنالوژی ماشین تدیریس می‌شود.

مولوی عبدالرشید حقانی می‌گوید که در حال حاضر یک هزار 445 شاگرد و محصل در مراکز تعلیمات تخنیکی و مسلکی سرگرم فراگیری آموزش هستند.

آقای حقانی خاطر نشان کرد که به منظور افزایش جلب و جذب جدیدالشمولان برنامه‌های آگاهی‌دهی راه‌اندازی شده و در کنار نصب بنرهای تبلیغاتی، از طریق رسانه‌ها و ریاست‌های معارف، ارشاد حج و اوقاف، امر باالمعروف و نهی عن المنکر آگاهی‌دهی جریان دارد.

آمر تعلیمات تخنیکی و مسلکی پروان می‌گوید که طی سال 1400 و1401 به تعداد 948 تن جدید الشمول در رشته‌های مختلف مراکز تعلیمات تخنیکی و مسلکی جذب شده‌اند.

او مشکلات مراکز تعلیمات تخنیکی و مسلکی پروان را نیز با رهبری مقام این ولایت میان گذاشت. کمبود تجهیزات و مواد خام، نبود فارم‌های تحقیقاتی، کمبود کتب درسی مسلکی و نداشتن تعمیر تدریسی از مشکلات این مراکز است.

در این کنفرانس مولوی عبیدالله امین زاده، والی پروان گفت که بهبود کیفیت تخنیکی و مسلکی را از اولویت‌های حکومت خواند.

والی پروان از مسئولین تعلیمات تخنیکی و مسلکی نیز خواست که برای آموزش و تربیه نیروی ماهر تلاش جدی به خرچ دهند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰ - ۸:۱۹
Background image

برگزاری امتحان تثبیت سویه برای مجاهدین در ولایت نیمروز

مسئولان در آمریت تعلیمات تخنیکی و مسلکی ولایت نیمروز از برگزاری امتحان تثبیت سویه تعلیمی برای مجاهدین در این ولایت خبر می‌دهند. در این برنامه مقامات محلی و بزرگان ولایت ولایت نیمروز نیز. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۵:۵۲
Background image

برگزاری نشست رهبری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی

نشست رهبری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی به ریاست الحاج مولوی غلام حیدر شهامت سرپرست و اشتراک رئیسان این اداره برگزار شد. در آغاز این نشست، فیصله های جلسه قبلی هیأت رهبری مرور شد و بخش. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۳:۲۷
Background image

جریان آموزش های حرفوی در انستیتوت اداره و تجارت پلخمری

شاگردان رشته ترمیم موترسایکل کورس های کوتاه مدت حرفوی در انستیتوت اداره و تجارت پلخمری ولایت بغلان به گونه عملی آموزش دیدند. استاد رهنما در جریان درس برای شاگردان در مورد عارضه یابی و. . .

BACK TO NEWS