وضعیت انستیتوت‌های خصوصی کابل بررسی شد

media_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۹/۱۵ - ۱۴:۴۲
 پلان

مسئولان انستیتوت‌های خصوصی شهر کابل در نشستی با حضور مولوی غلام سعید احساس، معاون تخنیکی و مسلکی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی مشکلات و پیشنهادات شان را ارایه کردند.

در این نشست در ابتدا مفتی سید احسان‌الله، رییس امور متعلمین و محصلین صحبت کرد و از مسئولان انستیتوت‌های خصوصی خواست که در صدور سند فراغت دقت کنند.

همچنین مولوی محمد مکاشف، رییس ارزیابی و نظارت  اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی درباره‌ی نتیجه بررسی وضعیت انستیتوت‌های خصوصی صحبت کرد و گفت که در حال حاضر هفت انستیتوت در سراسر کشور فعال اند.

آقای مکاشف گفت که برخی از انستیتوت‌های خصوصی با کمبود شاگرد مواجه اند.

وی در این زمینه پیشنهاداتی را نیز مطرح کرد و گفت که رفع تنزیل فارغان انستیتوت‌های خصوصی در پوهنتون‌ها و اشتغال‌زایی برای آنان، باعث افزایش محصلین این انستیتوت‌ها خواهد شد.

مسئولان انستیتوت‌های خصوصی کابل هم بر رفع تنزیل تأکید کردند و خواستار درج فهرست این انستیتوت‌ها در کمیته ملی امتحانات برای جذب محصل از طریق کانکور شدند.

آنان از اداره تعلیمات تخنیکی و تخنیکی خواستند که روند تمدید جواز را نیز تسهیل کند.

معاون تخنیکی و مسلکی پس از شنیدن مشکلات انستیتوت‌های خصوصی، وعده رفع چالش‌ها را سپرد و گفت هماهنگی میان اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی و انستیتوت‌‌های بیشتر خواهد شد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۵ - ۱۳:۲۷
Background image

برگزاری جلسه اصلاحی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی

جلسه اصلاحی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی با سخنرانی مولوی سید احمد مدرس و اشتراک کارمندان این اداره برگزار گردید. محترم مولوی سید احمد در این برنامه درسی، پیرامون اهمیت امربالمعروف ونهی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۵ - ۱۱:۲۵
Background image

جریان آموزش های عملی محصلین انستیتوت تخنیکی پروان در مورد لیول کاری

محصلین رشته ساختمانی انستیتوت تخنیکی ولایت پروان طی یک سیر علمی به مرکز این ولایت در مورد ساختمان و لیول کاری ساختمان به شکل عملی آموزش دیدند. استاد رهنما در جریان درس برای محصلین در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۵ - ۱۱:۵
Background image

برگزاری مسابقه سیرت النبیﷺ ازسوی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی

اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی به منظور تجلیل از میلاد پیغمبر بزرگ اسلام مسابقه سیرت النبی برگزار کرد. این برنامه در میان محصلین مراکز تعلیمات تخنیکی و مسلکی برگزار شد و در آن صدها تن. . .

BACK TO NEWS