مسئولان یک شرکت آمریکایی در نشستی با سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی دیدار کردند

media_admin
یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۸ - ۱۷:۱۲
TVETA

الحاج مولوی غلام حیدر شهامت سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی با هیأتی از شرکت آمریکایی موسوم به «SBC» در دفتر کارش دیدار و گفت‌وگو نمود.

همچنین در این جلسه، مسئولان مرکز تحقیقاتی و انکشافی ابن سینا نیز حضور داشتند.

محور دیدار میان رهبری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی و هیأت شرکت آمریکایی «SBC» تشخیص ساحات همکاری‌های مشترک میان هردو نهاد عنوان شده است.

سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در این برنامه پیرامون اهداف، برنامه‌ها و دست‌آوردهای این اداره به گونه مفصل توضیحات داد و افزود که اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی دربخش‌های مختلف ازجمله انرژی برق افراد متخصص و مسلکی را تربیه می‌نماید.

در همین حال محترم اشرف ناجی به نمایندگی از شرکت «SBC» در این جلسه صحبت کرد و طی پرزنتیشنی پیرامون چگونگی رفع چالش کمبود برق در افغانستان به گونه مفصل توضیحات داد.

آقای ناجی علاوه نمود که این شرکت در راستای کاهش و حل مشکل انرژی برق در افغانستان طرح‌های خوبی آماده ساخته که ازسوی نهادهای مختلف در افغانستان نیز استقبال گردیده است.

ایشان با اشاره به امنیت سرتاسری در افغانستان گفت که درحال حاضر تطبیق پروژه‌های سولرسیستم در این کشور مفید، موثر و کم‌هزینه است.

هیأت شرکت آمریکایی «SBC» از سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی خواستار همکاری این اداره در خصوص تطبیق طرح «رفع چالش کمبود برق در افغانستان» که ازسوی آنان تهیه شده، نیز شدند.

در ادامه این گفت‌وگو محترم مولوی غلام حیدر شهامت توضیح داد که این اداره آماده است تا در خصوص تربیه و آماده‌سازی نیروی ماهر و مسلکی در بخش انرژی برق با شرکت «SBC»  آمریکایی در افغانستان، همکاری ‌نماید.

سایر موضوعات مرتبط نیز در نشست امروز میان رهبری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی و شرکت «SBC» آمریکایی مطرح گردید و فیصله شد تا این نشست‌ها برای زمینه‌سازی همکاری‌های مشترک، ادامه یابد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۵ - ۱۳:۲۷
Background image

برگزاری جلسه اصلاحی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی

جلسه اصلاحی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی با سخنرانی مولوی سید احمد مدرس و اشتراک کارمندان این اداره برگزار گردید. محترم مولوی سید احمد در این برنامه درسی، پیرامون اهمیت امربالمعروف ونهی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۵ - ۱۱:۲۵
Background image

جریان آموزش های عملی محصلین انستیتوت تخنیکی پروان در مورد لیول کاری

محصلین رشته ساختمانی انستیتوت تخنیکی ولایت پروان طی یک سیر علمی به مرکز این ولایت در مورد ساختمان و لیول کاری ساختمان به شکل عملی آموزش دیدند. استاد رهنما در جریان درس برای محصلین در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۵ - ۱۱:۵
Background image

برگزاری مسابقه سیرت النبیﷺ ازسوی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی

اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی به منظور تجلیل از میلاد پیغمبر بزرگ اسلام مسابقه سیرت النبی برگزار کرد. این برنامه در میان محصلین مراکز تعلیمات تخنیکی و مسلکی برگزار شد و در آن صدها تن. . .

BACK TO NEWS