مراسم افتتاح توزیع 400 هزار جلد کتاب درسی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی برگزار شد

media_admin
چهارشنبه ۱۴۰۱/۷/۶ - ۱۲:۴
د کتابونو د توزیع پرانیسته

مراسم افتتاح توزیع 400 هزار جلد کتاب درسی تعلیمات تخنیکی و مسلکی با حضور مقامات ارشد ا.ا.ا برگزار شد.

در آغاز این مراسم مطیع‌الله هدایت، آمر اطلاعات و ارتباط عامه اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی، درباره کتاب‌های چاپ‌شده توضیحات ارایه کرد و گفت که این مقدار کُتب برای نخستین‌بار با لوگو و پیام ا.ا.ا چاپ شده است.

آقای هدایت افزود که این کتاب‌ها در بخش (برق، ساختمان، وترنري، ترميم موتر، کمپيوټرساينس، اداره و حسابداری، جيودوزي، ماشين، و راهنمای معلم) هستند.

مطیع االه هدایت

سپس مولوی غلام حیدر شهامت، سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی صحبت کرد و گفت که این اداره در کنار سایر نهادهای آموزشی کشور، مسئولیت آموزش و تربیه فرزندان کشور را بر دوش دارد.

آقای شهامت افزود که در مراکز تعلیمات تخنیکی و مسلکی تمرکز بر آموزش‌های عملی است و این یکی از تفاوت‌های مراکز تعلیمات تخنیکی و مسلکی با سایر نهادهای آموزشی است.

سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی تأکید کرد که تربیه منابع بشری، اشتغال‌زایی و فقرزدایی از اهداف اصلی این اداره است.

آقای شهامت در سخنانش اضافه کرد که کمبود کتاب یکی از مشکلات عمده مراکز تعلیمات تخنیکی و مسلکی است که اکنون با توزیع کتاب‌های چاپ‌شده حل می‌شود. او افزود که طی دو دهه اخیر به این میزان کتاب چاپ نشده بود.

سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی درباره برنامه‌های آینده این اداره صحبت کرد و گفت که قرار است که در آینده نزدیک در تمام پارک‌های صنعتی انستیتوت ساخته شود.

ایجاد کمپلکس تعلیمات تخنیکی و مسلکی در زون‌ها و پوهنتون کاربردی از دیگر برنامه‌های اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در آینده است.

شهامت

در ادامه خلیل‌الرحمان حقانی، سرپرست وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان سخنرانی کرد و بر هماهنگی میان نهادهای تعلیمی کشور تأکید نمود.

آقای حقانی همچنین گفت که در کتاب‌های آموزشی، باید به ارزش‌های اسلامی و فرهنگ کشور توجه شود.

حقانی

در ادامه عبدالطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد بر متون قوی آموزشی کشور تأکید کرد و گفت که کشور باید به استقلالیت علمی و آموزشی دست یابد.

آقای نظری گفت که افغانستان یک کشور مستقل است و اگر از لحاظ علمی استقلالیت نداشته باشد، استقلال کشور با پرسش مواجه می‌شود.

معین وزارت اقتصاد چاپ 400 هزار جلد کتاب توسط اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی را یک کار بزرگ خواند و از رهبری این اداره تقدیر کرد.

د اقتصاد معین

در ادامه مفتی انعام‌الله سمنگانی، رییس اطلاعات و مرکز رسانه‌های حکومت در سخنرانی خود درباره اهمیت کتاب صحبت کرد و گفت که افغانستان امروز نیازمند کتاب است.

آقای سمنگانی افزود که «کتاب ما را به منزل مقصود میرساند».

رییس مرکز رسانه‌های حکومت اضافه کرد که کشورهای توسعه یافته، دارای نصاب آموزشی خوب است.

آقای سمنگانی در ادامه تأکید کرد که در حال حاضر در افغانستان امنیت سراسری تأمین شده و اکنون نیاز است که به بخش‌های معارف و تحصیلات عالی توجه شود. او گفت که اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در کنار نهادهای معارف و تحصیلات عالی می‌تواند نقش مهمی در آبادی کشور ایفا کند.

سمنګانی

در آخر برنامه رئيس نصاب اداره تعليمات تخنيکی ومسلکي، مدير عمومي چاپ و انتشارات و مسؤل چاپ تقدير شد. و مراسم با دعای خیر پایان یافت.

د نصاب رییس

 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۴۸
Background image

ساحه سبز اکادمی اتومیخانیکی کابل دیزاین شد

مسئولان آمریت تعلیمات تخنیکی ولایت کابل می‌گوید که روند دیزاین وسروی ساحه سبز اکادمی اتومیخانیکی پایان یافته است. پیشتر این ساحه با همکاری وزارت دفاع هموار و همچنین مراسمی به مناسبت. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۴۶
Background image

قدردانی بزرگان و علمای کاپیسا از برنامه‌های اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی

شماری از بزرگان و علمای ولایت کاپیسا در مراسمی از برنامه‌های مراکز تعلیمات تخنیکی و مسکلی این ولایت تقدیر وحمایت نمودند. سخنرانان در این مراسم با اشاره براهمیت آموزش‌های تعلمیات تخنیکی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۴۴
Background image

ادامه برگزاری برنامه آموزش اداره و مدیریت برای مجاهدین در لوگر

مسئولان آمریت تعلیمات تخنیکی و مسلکی ولایت لوگر از ادامه برگزاری برنامه آموزش اداره و مدیریت برای مجاهدین در این ولایت خبر می‌دهند. آمر تخنیکی لوگر می‌گوید که به تازگی آموزش برنامه. . .

BACK TO NEWS