پیام رئیس‌ ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی به مناسبت گرامیداشت از روز جهانی آزادی مطبوعات

haroon
شنبه ۱۳۹۸/۲/۱۴ - ۱۴:۵۱
press

 

آزادی مطبوعات و رسانه‌ها یکی از ارزش‌های بزرگ قانون اساسی کشور ما بوده و جمهوری اسلامی افغانستان خود را مکلف به حفاظت و تقویت هرچه بیشتر قانون رسانه های همگانی و رعایت آن می‌داند. با کمال خرسندی می‌توان گفت که آزادی رسانه‌ها و بیان در افغانستان در مقایسه با کشورهای منطقه، از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است
ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی جمهوری اسلامی افغانستان در تقویت هر چه بیشتر فضای مساعد برای رشد آزادی بیان تلاش کرده و به رسانه‌ها که ممثل این حق اساسی مردم‌اند به عنوان چشم و گوش جامعه نگریسته و حفاظت از رسانه‌ها، کارکنان و خبرنگاران را از وظایف اصلی خویش می‌داند.
ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی در حالی که خود را متعهد به حمایت از فعالیت آزاد رسانه‌ها و دسترسی آنها به اطلاعات در چارچوب قانون می‌داند، و جهت ارائه اطلاعات با درنظرداشت  شرایط کنونی منافع ملی و علیای کشور  از اینکه رسالت ملی و میهنی خویش ‌را ادا می‌نمایند سعی می‌گردد تا همه شهروندان در مورد دستآوردهای این اداره دسترسی به اطلاعات داشته باشند
همچنان باید گفت که  دفتر مطبوعاتی ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی  به منظور رسیدن به اهداف خویش، فعالیت‌های زیر را انجام می‌دهد:

  1. تهیه سروی‌ها و گزارش‌های تحلیلی از فعالیت‌های این اداره جهت دریافت انتقادات و پیشنهادات مردم
  2. شریک ساختن معلومات به مردم از طریق رسانه‌ها و ارائه وضاحت از کارکردها و دستآوردها در سایت رسمی و صفحات اجتماعی این اداره .
  3.  تولید و نشر مواد آگاهی‌عامه شامل فلم، انفوگرافیک، بیانات رئیس‌ ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی، مقاله، کتاب، جزوه‌های معلوماتی، تقویم، خبر و... از دستآوردهای اداره
  4. گسترش استفاده از ابزارهای متنوع آگاهی‌دهی


باحرمت 
ندیمه سحر
رئیس اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۴۸
Background image

ساحه سبز اکادمی اتومیخانیکی کابل دیزاین شد

مسئولان آمریت تعلیمات تخنیکی ولایت کابل می‌گوید که روند دیزاین وسروی ساحه سبز اکادمی اتومیخانیکی پایان یافته است. پیشتر این ساحه با همکاری وزارت دفاع هموار و همچنین مراسمی به مناسبت. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۴۶
Background image

قدردانی بزرگان و علمای کاپیسا از برنامه‌های اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی

شماری از بزرگان و علمای ولایت کاپیسا در مراسمی از برنامه‌های مراکز تعلیمات تخنیکی و مسکلی این ولایت تقدیر وحمایت نمودند. سخنرانان در این مراسم با اشاره براهمیت آموزش‌های تعلمیات تخنیکی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۴۴
Background image

ادامه برگزاری برنامه آموزش اداره و مدیریت برای مجاهدین در لوگر

مسئولان آمریت تعلیمات تخنیکی و مسلکی ولایت لوگر از ادامه برگزاری برنامه آموزش اداره و مدیریت برای مجاهدین در این ولایت خبر می‌دهند. آمر تخنیکی لوگر می‌گوید که به تازگی آموزش برنامه. . .

BACK TO NEWS