هیئت رهبری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی با رئیس یوناما دیدار کرد

media_admin
دوشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۹:۱۱
رییس اداره

مولوی غلام حیدر شهامت، سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی با «روزا اتونبایوا» رئیس هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) و «پیتریشیا مک فیلیپس» رئیس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) دیدار کرد.

در این دیدار مولوی غلام سعید احساس معاون امور تخنیکی و مسلکی، مفتی فضل‌الرحمان فاضل معاون مالی و اداری  و نیک محمد نیکمل سرپرست ریاست پلان و هماهنگی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی نیز حضور داشتند.

در این نشست، سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در باره فعالیت‌ها و دست‌آوردهای اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی توضیحات ارایه کرد. او تعلیمات تخنیکی و مسلکی را برای فقرزدائی و رشد اقتصاد کشور بسیار مهم خواند.

خانم «روزا اتونبایوا» رئیس یوناما در افغانستان، ضمن خرسندی از برگزاری این نشست مهم، درباره همکاری یوناما با اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی اطمینان داد.

هم‌چنین خانم «پیتریشیا مک فیلیپس» رئیس یونسکو بر امضای توافق‌نامه و ایجاد گروپ کاری مشترک میان هردو نهاد تاکید کرد.

از سوی هم، مولوی غلام سعید احساس معاون امور تخنیکی و مسلکی در باره آموزش و کار زنان صحبت کرده افزود: مشکل آموزش و کار زنان به‌زودی حل خواهد شد و ما امیدوار استیم تا آموزش علم از سیاست جدا باشد.

دو طرف بر ادامه همکاری ها و گسترش آموزش تعلیمات تخنیکی و مسلکی تأکید کردند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزش عملی برای محصلین درباره تأثیرات ادویه‌جات نباتی روی محیط زیست

محصلین رشته زراعت انستیتوت کثیرالرشتوی مرکز ولایت لغمان در جریان آموزش‌های عملی، پیرامون ادویه‌جات نباتی که برای محیط زیست مضر هستند، آموزش دیدند.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۲:۴
Background image

گفت‌وگوی سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی با رئیس افغان پُست

محترم الحاج مولوی غلام حیدر شهامت، سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در دفتر کارش با مولوی رحمت الله مکی رئیس شرکت دولتی افغان پُست دیدار و گفت‌گو نمود. دوطرف در این نشست پیرامون. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۱:۶
Background image

جریان آموزش عملی محصلین انستیتوت تخنیکی فراه

محصلین رشته برق انستیتوت تخنیکی و مسلکی ولایت فراه درباره چگونگی سیم‌کشی زنگ دروازه آموزش دیدند. استاد رهنما برای محصلین در یک برنامه درسی درباره انواع زنگ‌های دروازه و همچنین چگونگی. . .

BACK TO NEWS