فارغان انستیتوت‌ها بدون یک سال تنزیل در پوهنتون‌ها جذب می‌شوند

media_admin
شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۹:۰

براساس تفاهم اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی و وزارت تحصیلات عالی، یک سال تنزیل فارغان انستیتوت‌ها برای ادامه تحصیلات در پوهنتون‌های دولتی برداشته شد.

در گذشته فارغان صنف چهاردهم انستیتوت‌ها، پس از کامیابی از طریق امتحان کانکور اختصاصی، صنف چهاردهم را دوباره در پوهنتون‌ می‌خواندند؛ اما براساس توافق اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی و وزارت تحصیلات عالی، فارغان انستیتوت‌ها پس از این شامل صنوف پانزدهم پوهنتون می‌شوند.

طبق این توافق، فیصدی نمره کامیابی برای فارغان انستیتوت‌ها در کانکور اختصاصی از 80 درصد به 75 درصد نیز کاهش یافته است.

همچنین سئوالات کانکور اختصاصی هم از مضامین تعلیمات تخنیکی و مسلکی طرح خواهد شد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۵/۴/۲ - ۱۴:۵۴
Background image

برگزاری نشست بورد اکادمیک اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی

نشست بورد اکادمیک اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی باحضور شماری از رؤسا و مسئولان بخش‌های مختلف این اداره در معاونیت امور تخنیکی و مسلکی برگزار گردید. در آغاز این مجلس فیصله‌های قبلی بورد. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۵/۴/۲ - ۱۱:۵۱
Background image

افتتاح مرکز معلومات و مشوره‌دهی انستیتوت زراعت و وترنری بامیان

مرکز معلومات و مشوره‌دهی انستیتوت زراعت و وترنری آمریت تعلیمات تخنیکی و مسلکی بامیان با حضور مسئولان محلی، علما، دهاقین و مالداران به‌گونه رسمی افتتاح و به فعالیت آغاز کرد. محمد صالح. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۵/۴/۲ - ۸:۴۱
Background image

آموزش تطبیق ادویه‌جات حیوانی برای دانش‌آموزان انستیتوت وترنری

به منظور ارتقای مهارت‌های عملی و آمادگی بیشتر دانش‌آموزان بخش وترنری، برنامه آموزشی عملی در کلینیک صحت حیوانی ولایت کاپیسا برگزار شد. در این برنامه، چگونگی تطبیق صحیح ادویه‌جات حیوانی. . .

BACK TO NEWS