سیستم معلوماتی مدیریت منابع بشری افتتاح شد

aaron
چهارشنبه ۱۳۹۸/۴/۲۶ - ۱۴:۵۶
tveta kabul

سیستم (HRMIS)یا مدیریت اطلاعات منابع بشری و بایومتریک کارکنان خدمات ملکی بر اساس هدایت رئیس جمهور کشور،  رسماً در ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی شد.

محمد ادریس اعظم، معاون امور مالی و اداری ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی، افتتاح سیستم (HRMIS)یا مدیریت اطلاعات منابع بشری و بایومتریک کارکنان خدمات ملکی را یک گام‌مثبت در راستای نهادینه شدن فرهنګ تکنالوژی نوین و شفافیت در ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی دانسته و ضمن ابراز امتنان از کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی  گفت" رهبری ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی در تطبیق این سیستم اقدام جدی خواهند کرد. 

در همین حال، احمد مسعود توخی، رئیس عمومی ادارۀ خدمات ملکی نیز اصلاحات در ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی  را یک ضرورت دانسته گفت «مدیریت معلومات یکی از چالش‌های ادارۀ عامه افغانستان است که با در نظر داشت ارقام و معلومات دقیق تصامیم اتخاذ می‌گردد که با تطبیق این سیستم بحث مدیریت معلومات حل خواهد شد»

به گفتۀ آقای توخی، سیستم معلوماتی مدیریت منابع بشری یا (HRMIS) سه مؤلفۀ اساسی دارد که تشکیل سوانح کارکنان که قبلاً در ادارات تطبیق شده و هم‌چنان معرفی سیستم بایومتریک را دربر می‌گیرد. 

محمد فهیم شریفی، سرپرست ریاست دفترمقام، تطبیق سیستم مدیریت اطلاعات منابع بشری را توأم با شفافیت بیشتر و قانون مداری بیشتر خوانده، آن را دربخش آسان سازی اطلاعات مؤثر عنوان کرد.

هدف از ایجاد سیستم معلوماتی مدیریت منابع بشری یا (HRMIS) شناسایی تعداد کارکنان خدمات ملکی، جمع آوری معلومات ضروری به گونه درست و دقیق، شناسایی کارکنان خیالی در ادارات خدمات ملکی و اجرأی معاش کارکنان خدمات ملکی در سطح کشور به وسیلۀ این سیستم می‌باشد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹ - ۱۴:۴۱
Background image

شاگردان انستیتوت مسلکی موسهی در مورد مرغ داری به گونه عملی آموزش دیدند

شاگردان صنف دوازدهم لیسه مسلکی موسهی ولایت کابل در مورد ماشین های چوچه کشی به صورت عملی آموزش دیدند. استاد رهنما برای شاگردان در مورد طریقه مصنوعی چوچه کشی مرغ نیز به صورت مفصل توضیحات. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹ - ۱۱:۳
Background image

دیدار سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی با مسئولان اداره عالی تفتیش

الحاج مولوی غلام حیدر شهامت سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی با هیأتی از اداره عالی تفتیش دیدار کرد. این هیأت همه‌ساله ادارات را مورد تفتیش و بازرسی قرار می‌دهند. در آغاز این مراسم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹ - ۹:۵۳
Background image

آموزش عملی شاگردان لیسه کثیر الرشتوی خان‌آباد درباره زنبورداری

شاگردان صنف دوازدهم لیسه کثیر الرشتوی ولسوالی خان‌آباد ولایت کندز در یک سیر به یکی از فارم های زنبور داری مورد پرورش زنبور عسل به گونه عملی آموزش دیدند. استاد رهنما در جریان درس برای. . .

BACK TO NEWS