برگزاری مراسم آغاز سال جدید تعلیمی در اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی

media_admin
یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۵ - ۱۴:۲۴
tveta

آغاز سال جدید تعلیمی 1403 ه ش، اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در مراسمی با حضور شماری از وزرا و اعضای کابینه حکومت برگزار شد.

در آغاز این مراسم محترم شیخ عبدالباقی حقانی رئیس اداره ملی امتحانات صحبت نمود. ایشان از دست‌آوردهای اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی ستایش کرد.

محترم شیخ حقانی علاوه کرد که تعلمیات تخنیکی و مسلکی در راستای خودکفایی اقتصادی نقش بسیار مهم دارد و باید این آموزش‌ها در کشور بیشتر تقویت شود.

ایشان همچنین تصریح کرد که جوانان باید با فراگیری آموزش‌های تخنیکی و مسلکی، کشور را از وابستگی نجات دهند.

در ادامه این مراسم محترم الحاج خلیل الرحمن حقانی وزیر امور محاجرین سخنرانی نمود و گفت که باید روی تربیه جوانان بیشتر سرمایه گذاری گردد. وزیر مهاجرین علاوه نمود که برای بیرون رفت از وضعیت کنونی باید کشور را از وابستگی نجات پیدا کنیم.

او همچنین افزود که مدرسه و مکتب دو نیروی مهم برای پیشرفت جامعه هستند و باید از هرودی آن استفاده درست صورت گیرد.

معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی نیز در این مراسم بر اهمیت آموزش‌های تخنیکی و مسلکی تأکید کرد و از دست‌آوردهای اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی ستایش نمود.

ازسوی هم داکتر فاروق اعظم مشاور وزارت انرژی و آب در صحبت‌هایش در این مراسم گفت که سکتور تعلیمی و تحصیلی در کشور باید بیشتر روی علوم کاربردی سرمایه‌گذاری نماید.

محترم اعظم ضمن قدردانی از تلاش‌های رهبری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی علاوه نمود که آموزش‌های تخنیکی و مسلکی باید بیشتر تقویت گردد تا کشور به قله‌های بلند موفقیت دست یابد.

در همین حال، سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی که در پایان این مراسم سخنرانی می‌کرد. ایشان از آغاز سال جدید تعلیمی به عنوان «حرکت قلم» یادآوری نمود و گفت که این روز بسیار با ارزش و مبارک است.

الحاج مولوی غلام حیدر شهامت در این مراسم تصریح کرد که علم، احساس و ایمان از زنجیره‌های پیشرفت یک جامعه هستند.

محترم مولوی شهامت با اشاره به وضعیت فعلی کشورهای اسلامی گفت که باید در راستای پیشرفت علم بیشتر کار شود.

همچنین سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در این مراسم شماری از دست‌آوردهای یک سال این اداره را نیز برشمرد و گفت که در نظر است تا مراکز آموزشی معیاری در کشور ایجاد گردد.

ایشان همچنین علاوه نمود که قرار است در آیند نزدیک با کشور چین مراکز تعلیمات تخنیکی و مسلکی مشترک ایجاد شود.

در پایان این مراسم، سال جدید تعلیمی 1403ه‌ش اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در مراسمی ویژه‌ای رسما آغاز گرید.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۹:۴۷
Background image

جریان آموزش عملی لیسه کثیرالرشتوی ولسوالی خُلم

شاگردان لیسه کثیرالرشتوی ولسوالی خُلم ولایت بلخ در یک جلسه درسی درباره حجرات نباتی آموزش دیدند. همچنین استاد رهنما برای شاگردان مایکرسکوپ را به گونه کامل معرفی نمود و حجرات نباتی را به. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۸:۳۴
Background image

جریان آموزش عملی محصلین انستیتوت زراعت و و ترنری کاپیسا

محصلین رشته وترنری انستیتوت زراعت و وترنری ولایت کاپیسا در یک سیر علمی به یکی از مراکز درمان حیوانان در این ولایت درباره امراض حیوانی آموزش دیدند. از سوی دیگر استاد رهنما و مسئول کلینیک. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۸:۳۳
Background image

جریان آموزش عملی کمپیوتر برای محصلین انستیتوت کثیرالرشتوی مقر

محصلین انستیتوت کثیرالرشتوی ولسوالی مقر ولایت غزنی در یک جلسه درسی در مضمون کمپیوتر به گونه عملی آموزش می‌بینند استاد رهنما در زمنیه سوالات و پرسش‌های محصلین در بخش کمپیوتر به گونه عملی. . .

BACK TO NEWS