فارم آموزشی انستیتوت ملی تعلیمات زراعتی افتتاح شد

aaron
شنبه ۱۳۹۸/۴/۸ - ۱۰:۴۰
TVETA NAEC

یک فارم آموزش زراعتی که در آن شیوه‌های پیشرفتۀ کشت گندم و ترکاری، باغداری، و مدیریت آموزش داده می شود، با همکاری و کمک مالی مؤسسه نایک((NAEC  در انستیتوت ملی تعلیمات زراعتی افتتاح  گردید.

 عبدالحمید اکبر، معاون امور آکادمیک ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی در مراسم که به همین مناسبت در انستیتوت ملی تعلیمات زراعتی برگزار شده بود گفت:«تعلیمات زراعتی همواره در کانون تحولات اجتماعی قرار داشته‌اند و زراعت یک چهارم تولیدات ناخالص داخلی افغانستان را تشکیل می‌دهد که بیشتر از نیم نفوس کشور به این سکتور متکی است.»

وی میافزاید که ارتباطات میان آموزش و ترویج زراعت در تعلیمات تخنیکی و مسلکی نقش مهم در سکتور زراعتی و آینده‌ای یک اقتصاد پررونق دارد.

مؤسسه نایک((NAEC یکی از مؤسسات  کمک کننده و همکار ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی می‌باشد و بیشتر در بخش‌های ارتقای ظرفیت استادان، نصاب سازی، کارهای پرکتیک، چاپ کتاب و تجهیزات  مکاتب و انستیتوت‌های زراعتی کمک می‌کند.

حمدالله همدرد رييس ترويج وزارت زراعت و مالدارى وعده سپرد

همچنان حمدالله همدرد، رئیس ترویج وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، وعده سپرد که در آینده نزدیک وسایل بیشرفته و فنآوری رزاعتی در اختیار این فارم آموزشی گذاشته خواهد شد، تا محصلان این انستیتوت در تطبیق برنامه‌های تحقیقاتی شان از آن استفاده کنند.

در این مراسم نیز نماینده وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، نماینده مؤسسه نایک، مسؤولان ادارۀ تعلیمات تخنکی، اساتید و محصلان انستیتوت ملی تعلیمات زراعتی اشتراک کرده بودند.

 انستیتوت ملی تعلیمات زراعتی دارای چهار دیپارتمنت تخنیکی و ۲دیپارتمنت حمایوی می‌باشد و زیر چتری ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی فعالیت دارد که در حدود بیشتر از ۳۰۰ محصیل  در این انستیتوت مصروف تحصیل هستند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۱:۱۷
Background image

امتحان تثبیت سویه تعلیمی مجاهدین در ولایت بغلان برگزار گردید

امتحان تثبیت سویه تعلیمی مجاهدین در ولایت بغلان با همکاری ریاست معارف این ولایت برگزار گردید. مسئولان آمریت تعلیمات تخنیکی ولایت بغلان می‌گویند که بیش از 100 تن از مجاهدین در این آزمون. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۴۸
Background image

ساحه سبز اکادمی اتومیخانیکی کابل دیزاین شد

مسئولان آمریت تعلیمات تخنیکی ولایت کابل می‌گوید که روند دیزاین وسروی ساحه سبز اکادمی اتومیخانیکی پایان یافته است. پیشتر این ساحه با همکاری وزارت دفاع هموار و همچنین مراسمی به مناسبت. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۴۶
Background image

قدردانی بزرگان و علمای کاپیسا از برنامه‌های اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی

شماری از بزرگان و علمای ولایت کاپیسا در مراسمی از برنامه‌های مراکز تعلیمات تخنیکی و مسکلی این ولایت تقدیر وحمایت نمودند. سخنرانان در این مراسم با اشاره براهمیت آموزش‌های تعلمیات تخنیکی. . .

BACK TO NEWS