ششمین کنفرانس هماهنگی مسؤولان مرکزی و ولایتی ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی برگزار شد

haroon
شنبه ۱۳۹۸/۱/۱۰ - ۱۲:۴۸
Ameren

در محفلی‌که به همین مناسبت روز چهارشنبه و پنجشنبه با حضورداشت بانو ندیمه سحر،  ادارۀ  تعلیمات تخنیکی و مسلکی، آقای گوستاف رایر رئیس بخش آموزش‌های  تخنیکی و مسلکی مؤسسه «GIZ»  کشور آلمان، رؤسای و آمران مرکز و آمران تعلیمات تخنیکی و مسلکی ۳۴ ولایت کشور، برگزار شده‌بود؛ بانو سحر، ضمن یادآوری از ظرفیت‌های موجود در  ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی و ابراز سپاس و قدردانی از هم‌کاری‌های منابع تمویل‌کنندهِ این ادارۀ به ویژه مؤسسه «GIZ»  راجع به روند اصلاحات بر اساس نیازمندی‌های بازارکار و برنامه‌های آینده این اداره به تفصیل صحبت کرد.
رئیس  اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی، راه‌اندازی هم‌چون نشست‌ها را مهم دانسته، گفت: « برگزاری چنین کنفرانس‌ها و ورکشا‌ب‌ها در قسمت تبادل‌ِافکار و تجربیات جهت تقویت ارتباطات بین مسؤولان مرکزی و ولایتی به هدف تحلیل وضعیت تعلیمات تخنیکی و مسلکی، دست‌آوردها، مشکلات و دریافت راه‌حل‌های مناسب کمک می‌کند.

در این کنفرانس  بانو سحر، در بخشی از سخنانش در مورد  پیشرفت‌های ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی گفت: « اصلاحات در بخش‎ ساختار تشکیلاتی ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی در سطح مرکز و واحدهای دومی ولایتی تهیه و ترتیب گردیده و به زودی منظوری آن گرفته می‌شود و همچنان ساختار تشکیلاتی به سطح مکاتب و انستیتوت‌های تعلیمات تخنیکی و مسلکی نیز طراحی  شده با یک تشکیل متوازن و مطابق معیارهای پذیرفته تعلیمات تخنیکی و مسلکی آمده خواهد شد.»

بانو ندیمه سحر، از داکتر گستاف رایر(Gustav Reier)، رئیس بخش آموزش‌های تخنیکی و مسلکی مؤسسه «GIZ»، به عنوان همکار خوب تعلیمات تخنیکی و مسلکی یاد کرده و افزود: «هیأت رهبری ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی از همکاری‌های همیشگی و داومدار آقای رایر و کشور دوست آلمان در راستای رشد و تقویت تعلیمات تخنیکی و مسلکی در افغانستان، قدرانی می‌کنند.»

 

هم‌چنان در این برنامه بانو سحر، در مورد اصلاحات نصاب تعلیمی و مهارت های استادان و ساختار اقتصادی دوازده ولایت و 123 ولسوالی کشور به همکاری مؤسسه  «GIZ»   تطبیق شده است صحبت نموده، مشکل‌ها و پیش‌نهاد های اشتراک‌کننده‌گان را استماع کرده و به مسؤولان هدایت داد که در راستای حل مشکلات و رسیده‌گی به پیشنهادات اقدام نمایند.

در این برنامه نیز دکتر گستاف رایر تعهد، هم‌کاری، کارکردها، دست‌آوردها و پیشنهادات اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی را به هدف تربیه کادرهای جوان مطابق نیازمندی‌های بازارکار افغانستان، ستوده و از ادامه همکاری‌های کشور متبوع‌اش به تعلیمات تخنیکی و مسلکی خبر داد

در روز پایانی این کنفرانس محترم محمد فهیم شریفی، رئیس دفتر مقام اداره  از تشریف‌آوری آمران تعلیمات تخنیکی و مسلکی ولایات، همکاران مؤسسه  «GIZ»  که این کنفرانس را حمایت مالی کرده‌است و فعالیت‌ها و تلاش‌های تمامی کسانی را که در برگزاری این کنفرانس سهم داشتند، قدردانی نموده و برای تمامی اشتراک‌کننده‌گان آن آرزوی موفقیت و کامیابی نمودند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۲۶
Background image

آموزش عملی محصلین انستیوت زراعت چپرهار ولایت ننگرهار

محصلین رشته علوم حیوانی انستیتوت زراعت چپرهار ولایت ننگرهار در یک سیر علمی از یک فارم مالداری در این ولایت دیدار کردند. استاد رهنما در این جلسه درسی برای محصلین درباره چگونگی پرورش. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۲۴
Background image

برنامه آموزش مجاهدین ولایت پنجشیر در مراکز تعلیمات تخنیکی آغاز گردید

برنامه آموزش اداره و مدیریت برای مجاهدین ولایت پنجشیر در مراکز تعلیمات تخنیکی و مسلکی با حضور شماری از مقامات محلی این ولایت آغاز گردید. در این مراسم سخنرانان تأکید کردن که مجاهدین باید. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۱۷
Background image

برای ۱۲۰۰ تن مجاهدین ولایت بلخ در رشته اداره و مدیریت زمینه تحصیل فراهم گردید

برنامه آموزش اداره و مدیریت برای 1200 تن از مجاهدین ولایت بلخ در مراکز تعلیمات تخنیکی و مسلکی آغاز گردید. در مراسم افتتاحیه این برنامه شماری از مقامات محلی ولایت بلخ اشتراک و سخنرانی. . .

BACK TO NEWS