تایید طرح بدیل آموزش حضوری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در جریان موج سوم کرونا

media_admin
tvet35

طوریکه بر همگان مبرهن است، متاسفانه شیوع موج سوم کرونا بار دیگر سیستم آموزشی کشور را متاثر کرده است که طبق فیصله وزارت صحت عامه، سر از امروز (شنبه، ۲۲ جوزا) تمامی مراکز آموزشی و تحصیلی کشور برای دو هفته تعطیل می‌باشند. براساس این فیصله تماما انستیتوت‌ها و مکاتب اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی نیز سر امروز برای دو هفته تعطیل هستند.

همزمان با اعلام این تعطیلی خوشبختانه، طرح بدیل آموزش حضوری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی از سوی رهبری این اداره نهایی و تایید شد. هدف از این طرح، ارایه خدمات آموزشی به شاگردان تعلیمات تخنیکی و مسلکی در ایام تعطیلی است.

مطابق این طرح، ۷۰۰۰ ویدیوی آموزشی با همکاری بانک جهانی در رشته‌های محاسبه، کمپیوتر ساینس، ترمیم موتر و برق تهیه شده است. این ویدیوها در حال حاضر در ویب سایت اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی (https://tveta.gov.af/)، پورتال (http://tvet.af/) و چنیل یوتیوب (TVETA Online Education) این اداره قابل دسترس است.

همچنین طبق طرح یادشده، اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی براساس یک تفاهم با ریاست رادیو و تلویزیون ملی، زمینه نشر تلویزیونی ویدیوهای آموزشی را فراهم خواهد ساخت.

قابل یادآوری است که مطابق رهنمودهای طرح بدیل آموزشی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی، کارکنان اداری، سرمعلیمن و آمران دیپارتمنت‌های مراکز آموزشی، مکلف اند که از توصیه‌های صحی وزارت صحت عامه بدون تخطی پیروی کنند. در ضمن هدایات ذیل برای کارکنان اداره و مراکز آموزشی قابل تطبیق می‌باشد:

۱.  آمران مراکز آموزشی و مدیران تدریسی و فنی همه روزه در این مراکز حضور داشته باشند.

۲. آمران دیپارتمنت‌ها در صورت نیاز و در هماهنگی با استادان به مرکز آموزشی حاضر شده و به مشکلات استادان رسیدگی نمایند. در ضمن مسئولیت هماهنگی و تنظیم گروه‌های درسی را نیز عهده‌دار هستند.

۳. سر معلمان به‌منظور رسیدگی به مشکلات استادان، بدون حاضرشدن به مراکز آموزشی با آمران دیپارتمنت هماهنگی نمایند.

۴. منسوبین اداری و اجرائیوی مراکز آموزشی طبق رهنمودهای صحی وزارت صحت عامه عمل نمایند.

لازم به ذکر است که پس از بازگشت به حالت عادی، ساعات درسی از دست رفته در ایام تعطیلی، محاسبه و به‌صورت تشدیدی اجرا خواهد شد.

نوت: طرح بدیل آموزش حضوری در ویب‌سایت اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی منتشر و همچنین به آمریت‌های این اداره ارسال شده است.

آخرین اطلاعیه ها

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ - ۱۵:۳۴
Background image

اطلاعیه

اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی طرح آموزش مجاهدین را تهیه نموده که ازسوی مقام ریاست‌الوزراء نیز منظور گردیده است. به همین منظور رهبری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی فردا سه‌شنبه مورخ 11/7 . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ - ۱۱:۵۷
Background image

اطلاعیه تصمیم اعطای قرارداد تدارک پروژه تیل و روغنیات مورد ضرورت دو ربع اخیر سال مالی ۱۴۰۲

اشخاص حقیقی و حکمی که هر گونه اعتراض در زمینه داشته باشند، می توانند اعتراض خویش را از تاریخ نشر این اعلان الی هفت روز تقویمی طور کتبی توأم با دلایل آن به آمریت تدارکات، اداره تعلیمات . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲ - ۱۱:۵۰
Background image

اطلاعیه طلبات پروژه ASDP

به اساس فیصله شماره 18 سال 1444 کابینه ا.ا.ا کمیته تثبیت طلبات و تضمینات کار خویش را آغاز کرده‌است. اما این کمیته به دلیل عدم دسترسی به اسناد و کارمندان پروژه ASDP نتوانسته تا طلبات این . . .

بازگشت به اطلاعیه ها