برداشتن گام دیگر در جهت تطبیق پلانهای توسعوی مکاتب در ولایات!

media_admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۱۴:۵۴
افتتحاح انستیوت در خوست

کابل-۱۳ میزان ۱۳۹۹

افتتاح چهار باب لیسه کثیرالرشتوی در ولسوالی ها و یک باب انستیتوت تربیت بدنی در مرکز ولایت خوست!

یک باب لیسه کثیرالرشتوی در ولسوالی (شمل دوه مندل)؛ یک باب لیسه کثیرالرشتوی در ولسوالی های (اسماعیل خیل و مندوزی)؛ یک باب لیسه کثیرالرشتوی در ولسوالی های (علیشیر و مندوزی) و یک باب انستیتوت کثیرالرشتوی در مرکز ولایت خوست طی دو هفته گذشته افتتاح گردید.

آمر تخنیکی و مسلکی ولایت خوست که به نمایندگی از این اداره در مراسم افتتاحیه این مراکز سخنرانی می نمود، پلان های توسعوی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی برای دسترسی تمامی شهروندان افغانستان به آموزش های تخنیکی، مسلکی و حرفوی را مهم خوانده و آنرا در تولید نیروی بشری ماهر و حرفوی و کاهش فقر سازنده خواند.

این مراکز با حضورداشت مقامات شهرداری، ولسوالان، علمای کرام، نماینده های جامعه مدنی، موسفیدان، جوانان و تعدادی کثیری از مردم شریف آنولایت افتتاح و به بهره برداری سپرده شد.

رهبری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی ضمن احساس خرسندی در رابطه به افتتاح مراکز یاد شده، ابراز امیدواری می کند که بتواند مراکز تعلیمی تعلیمات تخنیکی و مسلکی را در سراسر کشور و در 34 ولایت کشور توسعه دهد تا تمامی شهروندان و از طبقات مختلف اجتماعی به آموزش های حرفوی دست یافته و از این طریق در کاهش فقر و توسعه اقتصادی در کشور تأثیر مثبت به جا بگذارند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۲:۲۲
Background image

جریان آموزش کورس‌های حرفوی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی

دانش‌آموزان برنامه حرفوی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در ولایت بغلان درباره ترمیم موبایل، ترمیم موترسایکل و خیاطی آموزش می‌بینند. برنامه‌های حرفوی یکی از برنامه‌های مهم اداره تعلیمات. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۱:۶
Background image

آموزش عملی نصب دروازه‌های فابریکه برق برای محصلین انستیتوت کثیرالرشتوی چک

محصلین انستیتوت کثیرالرشتوی ولسوالی چک ولایت میدان وردگ در یک سیر علمی از چگونگی نصب دروازه‌های فابریکه برق این ولسوالی دیدار کردند. در این دیدار، برای محصلین درباره سب‌ستیشن‌های برق. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲
Background image

آموزش عملی وسایل برقی در انستیتوت کثیرالرشتوی لغمان

محصلین رشته برق انستیتوت کثیرالرشتوی مرکز ولایت لغمان در یک جلسه درسی پیرامون چگونگی سیم‌پیچی وسایل برقی آموزش دیدند. ازسوی هم استاد رهنما برای آنان درباره انوع سیم‌پیچی به گونه مفصل. . .

BACK TO NEWS