انستیتوت زراعت و ترنری ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان

انستیتوت زراعت و ترنری بغلان مرکزی ولایت بغلان در سال ۱۳۳۹ هـ ش بنام لیسه مسلکي زراعت تأسیس گردیده  سپس در سال ۱۳۸۹ هـ ش به انستیتوت ارتقاء نمود که از صنف (۱۰) الی (۱۴) دوره (لیسه و انستیتوت) در رشته های زراعت عمومی، باغداری و وترنری آموزش‌های تخنیکی و مسلکی را برای محصلان فراهم‌ می‌سازد.

معلومات زیربنایی: تعمیر این انستیتوت دارای (۱۲) اطاق درسی و اداری بوده و از امکانات آب، برق، ساحه سبز و ساحه ورزشي برخوردار می‌باشد.

معلومات تشکیل: این انستیتوت مجموعأ (۳۶) تن کارمند دارد که شامل (۲۳) تن استاد، (۳) تن کارمند اداری و (۱۰) تن کارمند خدماتی می‌شود.

استادان به تفکیک جنسیت: انستیتوت زراعت و ترنری بغلان مرکزی بغلان (۲۳) تن استاد دارد که تمامی استادان آن‌ ذکور می‌باشند.

رشته های تحصیلی: این انستیتوت دارای (۳) رشته (زراعت عمومی، باغداری و وترنری) می‌باشد که به تعداد (۲۱۰) تن متعلم و محصل در این رشته‌ها مصروف آموزش‌های مسلکی هستند.

تجهیزات: انستیتوت زراعت و ترنری بغلان مرکزی بغلان برای دروس عملی متعلمین و محصلین خویش (۱) باب کمپیوتر لب مجهز را دارا می باشد.

بدل اعاشه: انستیتوت زراعت و ترنری بغلان مرکزی  بغلان به تعداد (۲۱۰) تن متعلم و محصل دارد که از این جمله (۲۴) تن آنها شامل لست بدل اعاشه می باشند.

اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی متعهد است تا از طریق آموزش های مسلکی خویش برای شهروندان کشور زمینه کار را در بازار کار فراهم سازد.

 این اداره در راستای انکشاف نیروی بشری و رشد اقتصاد کشور نیز تلاش می کند.